In torque we trust


Fura dnia: Packard Super Eight by notlauf
7 Wrzesień, 2009, 8:21 pm
Filed under: Bierz lawetę, Car of the day, Notlauf

Często w furze dnia z leciutką nutką ironii opisuję ciekawe samochody, których atrakcyjność mało kto zauważa. Dziś na ironię miejsca nie ma. Jest za to miejsce dla Packarda.

0709

Jest po prostu piękny. Gdy zadebiutował w roku 1948 (nie 1947, jak twierdzi sprzedający), widzowie mieli jednak zgoła odmienne zdanie. Nowy, bulwiasty model Eight/Super Eight/Custom Eight został ochrzczony „ciężarnym słoniem”. Dziś jednak, w porównaniu ze „zdziwioną sową” (Alfa Mi.To) czy Fiatem Multiplą o wyglądzie otłuszczonego owada, Packard jest arcydziełem stylizacji.

Nowy model Eight występował w pięciu wersjach nadwozia: jako kabriolet, hardtop-coupe, sedan, inkrustowane drewnem kombi i wydłużona limuzyna. Można mieć pewne zastrzeżenia co do oryginalności sprzedawanego egzemplarza (kanciaste kołpaki zamiast o kształcie kopuły, olbrzymi kormoran był na masce tylko w wersjach Custom w połączeniu z kratkowanym grillem, a to jest wersja Super), ale i tak jest niebywale zachwycający i utrzymany w idealnym stanie.

W 1948 r. wyprodukowano 92 251 sztuk modelu Eight w trzech wersjach silnikowych: jako rzędowa ósemka o pojemności 4.7, 5.6 i 5.8. Na tamte czasy silniki były ogromne. Podobnie jak ceny, zaczynające się od 3250 dolarów, a kończące na porażających 4868 dolarów. Dla porównania, Ford Super Deluxe V8 Fordor Sedan O Boże Jaka Długa Nazwa, kosztował 1372 dolary.

Cudo – link

Reklamy

Dodaj komentarz so far
Dodaj komentarz



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s



%d blogerów lubi to: